субота, 22. септембар 2012.

МАМИНА БАЈАДЕРА

Бајадера
Има оних који су пробали овај колач и кажу да то нису праве бајадере. Ја не знам како се праве "праве" бајадере и верујем да има много варијација на тему, али ово су бајадере мог детињства. За мене је једино овај укус онај прави 😍 Занимљиво је да иако много волим да их једем кад их мама направи (а није годинама...), ово је први пут да сам их ја правила. И то поводом сутрашње "БлогериАде". Ево хладе се у фрижидеру, а сутра ћемо их пробати. У сваком случају, рецепт следи. 
Бајадера
900 гр млевеног кекса помешати са 100 гр самлевених лешника. Прокувати 1,5 шољу шећера са 1,5 шољом воде. Додати и 250 гр бутера. Сјединити са сувом смесом па половину смесе сипати у плех подмазан бутером. У другу половину додати 100 гр отопљене чоколаде и по жељи и мало какаоа. Сјединити па сипати преко прве, светлије масе. Колач прелити глазуром од 200 гр чоколаде отопљене са мало уља (због сјаја) и по жељи додатно украсити. Ставити у фрижидер да се стегне, а онда сећи на штанглице.

Бајадера
Напомена:
По оригиналном рецепту мера је заправо килограм кекса и 100 гр лешника. Међутим, лешник једва да се осети на ту количину кекса и маса је доста сува. Први пут када сам правила искористила сам 3 паковања млевеног плазма кекса од по 300 гр и отуд мера од 900 гр кекса. Међутим, сваки следећи пут сам количину кекса смањила на 800 г, а повећала количину лешника на 200 гр, како би арома лешника дошла више до изражаја. Уколико користите неки други кекс и укус ће бити другачији. Пти бер је такође добар избор. Користите шољу од 250 мл и пуните је до врха јер је сува маса велика. Чоколада коју користите за црни део може бити и млечна и црна, али црна је мој избор јер има интензивнији укус. 

4 коментара:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...